ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

کارتون | پایان کار روی دوش اوباش

  • کد خبر: ۵۵۲۷۵
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کارتون | پایان کار روی دوش اوباش
عمق تنفر و خشم هنرمند از ترامپ را می‌شود در اثر کارتونیست «واشنگتن‌پست» احساس کرد. روزنامه‌ای که همین دوقدمی کاخ سفید است و تا همین چند وقت پیش، طرفدار سیاست‌های کاخ سفید بود.
امیرمنصور رحیمیان | شهرآرانیوز - به‌هیچ‌وجه، موضوع این نیست که شعبان بی‌مخ، وکیلی، وزیری چیزی بشود. درهرصورت شعبان بی‌مخ همان شعبان بی‌مخ است، فقط لباس نونوار و ترتمیز پوشیده است.

همان شـارلاتان‌هایی که پیــش‌تر نوچه‌هایش بوده‌اند، الان هم دوروبرش هستند. همان قواعد و قوانینی که داشته است، الان هم همان‌ها در کله‌اش است و همان اخلاق و سکنات قبلی را دارد، فقط با اصرار جمعی که بزک کردن آدم‌ها جزو وظیفه‌شان است، کمی اتوکشیده و یک آب شسته‌تر شده است. با کت‌وشلوار پوشیدن و لفظ قلم حرف زدن که شخصیت آدم تغییر نمی‌کند. این چیز‌ها هیچ نمی‌تواند از الواتی و لاابالیگری این آدم کم کند یا مجبورش کند که طور دیگری رفتار کند. تمام این چیز‌هایی که درمورد تغییر کردن آدم‌های این تیپی در مواجهه با شرایط، تعریف می‌شود، مربوط به فیلم‌هاست.
 
آدم که نمی‌تواند از گذشته خودش فرار کند. مثال زنده و بارز این‌طور افراد هم الان جلوی چشم دنیاست. یک شعبان بی‌مخ که به ریاست‌جمهوری رسیده است. ترامپ از همان اول تا آخرش، دولت را به همان سبک و سیاق اوباش هدایت کرد و الان هم که قافیه را باخته است، ول‌کن ماجرا نیست؛ همان‌طور که صدبار قبل از این اتفاقات هم ثابت کرده است که تغییر دادن این قسم آدم‌ها غیرممکن است. نمی‌خواهم به تفکر و رای مردم آمریکا توهین بکنم، ولی تصویر طرفداران نیمه‌لخت ترامپ در سرسرا‌های ساختمان کنگره آمریکا.

با آن هیبت راهزنــان قرن چهاردهمی‌شان، با آن شاخ و تبر و کلاه‌خود یک‌ورکی روی کله‌شان، نشان می‌دهد که ترامپ عقبه و سابقه‌اش چه بوده و با کمک چه کسانی به قدرت رسیده است؛ کسانی که او بر دوش همان‌ها به جایی که داشت، رسید. آخرین اثر «جو هلر» هم همین را می‌گوید. او ترامپ را درحالی ترسیم کرده که بر دوش یک مشت اراذل‌واوباش نشسته است و درحالی‌که راضی است از اتفاقی که درحال افتادن است، پرچم آمریکا را ویران‌شده و لگدمال در پشت‌سرش به‌جا گذاشته است.
 
در همان حالت با اسپری ای، دارد نوشته «ما مردم آمریکا هستیم» را به «ما اوباش آمریکا هستیم» تغییر می‌دهد؛ نوشته‌ای که انگار خطاب به مردم دنیاست. هلر با این اثر، وجه خراب‌شده ملت آمریکا را در مقابل جهانیان نشان می‌دهد، آن‌هم توسط شخصیت اول مملکتشان. او با این اثر سعی کرده است جبهه خودش و آدم‌های هم‌فکرش را از جبهه رئیس‌جمهورشان جدا کند، با این احوال می‌داند که جهان، آمریکا را با رئیس‌جمهــورش می‌شناسد.
 
او می‌خواهد به بقیه مردم جهان نشان بدهد که آمریکا عمیقا از رفتار نابجا و نابهنجار شخص اولش متاسف است، با این حال نمی‌تواند برای وجه خراب‌شده کشورش کاری از پیش ببرد. اثر با خط‌های متراکم و هاشور‌های سیاه و عصبانی کشیده شده است.
 
عمق تنفر و خشم هنرمند را می‌شود در این اثر احساس کرد. تمام این چیز‌ها باعث خلق اثری عصبانی، خشمگین و ناراضی شده است؛ اثری که از زیر دست کارتونیست «واشنگتن‌پست» خارج شده است؛ روزنامه‌ای که همین دوقدمی کاخ سفید است و تا همین چند وقت پیش، طرفدار سیاست‌های کاخ سفید بود. به قول معروف «آش آن‌قدر شور شد که صدای کدخدا را هم درآورد». به‌نظر تمام رسانه‌ها و احزابی که تا دیروز درمورد سیاست‌های ترامپ به‌به و چه‌چه می‌کردند، هم فهمیده‌اند که از این شعبان بی‌مخ چیزی جز فضاحت و بی‌آبرویی، نصیبشان نمی‌شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->